• Lata doświadczeń w biznesie
img

Jakim podejściem do klienta powinien się charakteryzować e-sklep?

Internet to okiem przedsiębiorców taki "drugi" świat. Jest odniesieniem do rzeczywistości, czyli w przypadku sklepów stacjonarnych w sieci mamy e-platformy. Podobnie jak w rzeczywistości, w internetowej przestrzeni ważne jest podejście do klienta, odpowiedni dialog oraz budowanie relacji. Choć komunikacja zazwyczaj odbywa się tylko poprzez wiadomości e-mail, warto zagłębić się w ten temat bardziej aby nauczyć się pozytywnych nawyków mogących nakręcić nam koniunkturę sprzedaży.

Dzień dobry!

Stosunek do klientów ma ogromne znaczenie dla sukcesu sklepu. Zazwyczaj komunikacja odbywa się w sposób oficjalny, rozpoczynając wiadomość od "Witam". Nowocześni przedsiębiorcy wiedzą, że psychologia sprzedaży skupia się na bezpośredności, dlatego na początku budowania relacji z klientami używają zwrotu grzecznościowego "Dzień dobry" lub jeszcze bardziej bezpośrednio - "Cześć!". Wiemy, że w przypadku większości nieznających branżę e-commerce osób takie komunikowanie się może być kłopotliwe, jednak zdaje egzamin i buduje wspaniałe relacje z klientami.

Twoje podejście ma wpływ na sprzedaż

Bezpośrednie odnoszenie się do klienta będzie miało sens tylko w przypadku dużych marek mogących sobie na to pozwolić. Przykładowo firma Plus ma miliony użytkowników w całej Polsce i normalnym jest stosowanie we wiadomościach zwrotów bezpośrednich, np: "Cześć Michał!". Osoby nowe w branży powinny się charakteryzować takim podejściem, jakie zazwyczaj mają w życiu. Rozpoczęcie wiadomości zgodnie z porą dnia "Dzień dobry lub Dobry wieczór" wpłynie na odbiór naszej osoby w oczach potencjalnego klienta, ponieważ rezygnujemy z oklepanego i co by nie mówić - nudnego już stylu "Witam, Witamy".

Buduj relacje jak z kolegą / koleżanką

Sklep odniesie sukces, jeśli będzie odpowiadał na wszystkie pytania klienta. Wiele z nich może być niestosownych, ale to działa tylko na korzyść sklepu, który nigdy nie powinien zostać wyprowadzony z równowagi. Konkurencja przecież nie śpi i będzie próbować na rozmaite sposoby sprawdzić naszą pewność siebie (pewność swojej marki). Sami najchętniej współpracujemy z platformami, które odnoszą się do nas po przyjacielsku, bo przecież regularnie dokonujemy u nich zakupów.

Twoje podejście ma znaczenie i dobrze by było, abyś z tej lekcji wyniósł jak najwięcej. Zrezygnuj z oklepanej postawy na korzyść nowoczesnej, a to na pewno zaprocentuje w przyszłości.

 

Zobacz również