• Lata doświadczeń w biznesie
img

Do czego służy geolokalizacja płatności?

Geolokalizacja jest coraz częściej elementem działania różnych serwisów internetowych. To właśnie dzięki niej Facebook podpowiada nam miejsca, gdzie możemy się zameldować, a restauracja, w pobliżu której jesteśmy wysyła nam zniżkę na swoją ofertę. Geolokalizacja coraz częściej wykorzystywana jest też w branży e-commerce. Ma ją w swojej ofercie między innymi Dotpay – operator płatności online. Dlaczego warto skorzystać z tej usługi i jak ją wykorzystać dla wsparcia funkcjonowania i rozwoju swojego sklepu internetowego?

Zacznijmy od tego, czym jest geolokalizacja. To po prostu określenie, gdzie fizycznie znajduje się użytkownik danego serwisu internetowego. Do określania położenia służą adresy IP, a także funkcje geolokalizacyjne smartfonów, których coraz częściej używamy do korzystania z internetu. Jak wykorzystać to, że wiemy, gdzie znajduje się użytkownik naszego serwisu?

Kwestie prawne i podatkowe to pierwsza ważna sprawa związana z geolokalizacją. Niektóre usługi i dobra cyfrowe mogą być sprzedawane tylko na określonym obszarze. Dotyczy to na przykład filmów czy seriali. To dlatego użytkownicy serwisów VOD mają problem z dostępem do ulubionych seriali i programów, gdy wyjadą na zagraniczne wakacje, choć ich dane konta pozostają takie same to jednak system kieruje się fizyczną lokalizacją użytkownika. W przypadku, gdy prawo nakłada na sprzedawcę takie ograniczenia, geolokalizacja płatności proponowana przez Dotpay pozwoli spełnić te wymogi. Ułatwia także kwestę rozliczeń podatkowych przy handlu na globalnym rynku.

Geolokalizacja płatności jest nieoceniona, jeśli chodzi o prowadzenie handlu międzynarodowego. Dla sprzedawcy wiedza o tym, z jakiego kraju pochodzi jego klient jest szalenie istotna. Dlaczego? Na przykład dlatego, że pozwala automatycznie przypisać odpowiednią wersję językową i walutową strony sklepu internetowego, dzięki czemu użytkownik może wygodnie korzystać z dopasowanego do jego potrzeb serwisu. A to sprzyja podjęciu decyzji o zakupach, więc przekłada się na większe zyski sklepu. Analiza danych pozyskanych dzięki usłudze geolokalizacji pozwala też zaplanować kierunki międzynarodowego rozwoju, na przykład podjąć decyzję o stworzeniu nowej wersji językowej strony, jeśli zaobserwujemy zainteresowanie klientów z danego kraju. A z kolei spadek zainteresowania może oznaczać, że warto wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarkach lub postawić na działania marketingowe, które pomogą odzyskać zainteresowanie klientów. Bez geolokalizacji bardzo trudno jest uzyskać te wszystkie dane. 

 

Zobacz również