• Lata doświadczeń w biznesie
img

Chcesz zwiększyć sprzedaż internetową? Uruchom płatności one-click!

Oczekiwania klientów sklepów internetowych są dziś dosyć wysokie. Szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, funkcjonalna strona internetowa może nie wystarczyć. Priorytetem dla e-klientów wydaje się dziś ekspresowe tempo dokonywania płatności oraz uproszona ścieżka zakupowa. Wynika to z pewnością po części z naszego dynamicznego stylu życia. E-konumenci nie chcą spędzać czasu na wypełnianiu formularzy zakupów oraz logowaniu się do stron bankowości elektronicznej swoich banków. Chodzi im o to, aby jak najszybciej wybrać towary i jeszcze szybciej za nie zapłacić. Dlatego ogromną popularnością cieszą się te metody płatności, które nie wymagają od klientów zbyt dużego zaangażowania i które nie są czasochłonne. Transakcje dokonywane za pomocą kart płatniczych oraz wszelkie usługi z nimi związane są doceniane zarówno podczas zakupów w sklepach tradycyjnych, jak i sklepach internetowych. Prawdziwą rewolucją na rynku płatności jest usługa one click oferowana przez Dotpay, jednego z największych dostawców płatności na naszym rodzimym rynku. 

Czy naprawdę jedno kliknięcie wystarczy? 
Metoda one click to prosta droga do szybkich płatności. Pierwszym krokiem ze strony klienta jest zawsze zapisanie w systemie danych kart, z których będzie chciał w przyszłości korzystać. Oczywiście, klient musi wyrazić na to zgodę. Może to zrobić bez obaw, bo poufne informacje dotyczące klienta i jego kart przechowywane są z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wynika to między innymi z faktu, że Dotpay chcąc gromadzić i przetwarzać dane kart płatniczych, musi posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa. Poza tym operator płatności stosuje cały szereg innych zabezpieczeń, które sprawiają, że pieniądze klientów są całkowicie bezpieczne. 

Po pierwszej wizycie w danym sklepie i zapisaniu danych, klient może liczyć na to, że kolejne zakupy zrealizuje faktycznie przy użyciu jednego kliknięcia. Rozszerzona wersja usługi one click pozwala na skorzystanie ze specjalnej integracji za sprawą, której wprowadzenie danych karty następuje po stronie sprzedawcy. Nie jest to jednak takie łatwe. Obwarowane restrykcyjnymi zasadami płatności kartowe wymagają dodatkowej certyfikacji. Banki w tym przypadku często stosują dodatkową formę uwierzytelnienia transakcji za pomocą specjalnych kodów. W ten sposób one click zmienia się w multi clic i metoda przestaje już być tak atrakcyjna dla klientów. 

Dlaczego sprzedawcy powinni korzystać z usługi one click? 
Korzystanie z usługi one click przynosi sprzedawcy wiele korzyści. Przede wszystkim rośnie zadowolenie klientów, które przekłada się malejącą liczbę porzuconych koszyków. Niedokończenie transakcji przez klientów to chyba największa zmora sklepów działających w sieci. Oferowanie różnych form płatności jest dla sprzedawcy szansą na wyprzedzenie konkurencji. Sama usługa one click doskonale wpisuje się w aktualne trendy maksymalnego skracania i upraszczania ścieżki zakupowej. Im mniej kroków musi zrobić klient, aby sfinalizować zakupy w sieci, tym lepiej. Ta metoda płatności sprawdza się również świetnie w przypadku zakupów impulsywnych, na które klienci przeznaczają niewielkie kwoty. 

 

Zobacz również