• Lata doświadczeń w biznesie
img

Najpopularniejsze formy płatności w M-Commerce

Do zakupów w Internecie przyznaje się ponad 47% Polaków. Rok temu był to procent o dziesięć punktów niższy, zaś w przyszłości może przekroczyć połowę społeczności. Lubimy kupować w sieci, tak samo lubimy płacić online. Z roku na rok przybywa sklepów, które poprzez współpracę z operatorami szybkich płatności online są w stanie zagwarantować setki kanałów płatności, dzięki czemu branża m-commerce rozwija się tak szybko, jak nigdy dotąd. Zadaliśmy sobie trud i zbadaliśmy preferencje Internautów dotyczących płatności z poziomu urządzeń mobilnych. Wyniki przedstawiamy poniżej.

Najpopularniejsze formy płatności w M-Commerce

1. Szybkie płatności online

W tym aspekcie nie mogło być inaczej. Firmy takie jak Dotpay oferują płatność za pośrednictwem urządzeń mobilnych i wystarczy jedynie spersonalizowana bramka płatności, aby móc finalizować transakcje smartfonem, tabletem, ultrabookiem i każdym urządzeniem o niewielkich gabarytach. Nie jest potrzebny do tego nawet token, bowiem posiadając konto u operatora możemy prowadzić własny rachunek. Wiele e-sklepów skupia się i to mocno na zbudowaniu przyjaznej platformy mobilnej, aby zmaksymalizować zyski z tej gałęzi sprzedaży.

2. Płatności kartą

Do finalizowania transakcji za pośrednictwem karty przyznaje się póki co tylko 10% m-kupujących. To wina braku odpowiedniej reklamy kart płatniczych. Niewiele osób posiadając kartę bankomatową wie, że nie jest ona płatniczą. Posiadając konto w dużym banku warto poprosić o kartę płatniczą, której "utrzymanie" będzie kosztować kilka złotych miesięcznie, bo tym samym zwiększymy liczbę osobistych kanałów płatności.

3. Płatności odroczone

Znów wracamy do operatorów szybkich płatności, bowiem oni oferują zakupy odroczone. Możemy za pośrednictwem operatora nabyć, np. aplikację mobilną, lecz transakcję sfinalizuje nasz deweloper. My będziemy mieć do 14 dni na uregulowanie swojej zaległości, a m-platforma zarobi pieniądze w momencie zakupu.

Branża m-commerce rozwija się bardzo szybko, a tempo rozwoju w dużej mierze zależy od progresu operatorów szybkich płatności online. Jako, że blisko 1/3 ruchu w sieci generują urządzenia mobilne nie sposób dojść do wniosku, że w przyszłości taka sprzedaż będzie fundamentalną gałęzią zysków.

Zobacz również