• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czego oczekują e-klienci względem płatności?

Robienie zakupów przez Internet dla wielu z nas jest codziennością. Kupujemy aplikacje mobilne, zamawiamy bilety do kina oraz jedzenie. Jako, że możliwości płatności mamy multum, przyzwyczailiśmy się do operatorów szybkich przelewów online i finalizowania transakcji z poziomu niewielkich urządzeń mobilnych. Rynek e-commerce pędzi jednak do przodu, zaś oczekiwania konsumentów z miesiąca na miesiąc rosną. Dziś nie satysfakcjonuje nas już finalizowanie transakcji jedynie z poziomu smartfona, bo chcielibyśmy to robić również z tabletu, ultrabooku i każdego, niewielkogabarytowego urządzenia. Czy mamy taką możliwość?

Oczekiwania e-konsumentów względem m-sklepów

Skupimy się na mobilnych wersjach sklepów internetowych. Są to "okrojone" platformy sprzedażowe, które umożliwiają finalizowanie transakcji poprzez mobilne bramki płatności. Aby posiadać taką bramkę, koniecznym będzie współpraca z operatorem szybkich płatności online lub zamówienie takiej usługi u programisty, który przygotuje dla nas odpowiedni skrypt. Warto zauważyć, że ruch w sieci generują nie tylko komputery osobiste i laptopy, lecz w 40% urządzenia mobilne! Gdy nie spędzamy czasu przed komputerem, to przy okazji kawy w galerii od czasu do czasu uruchamiamy stronę internetową lub sklep na poziomie smartfona lub tabletu.

Konsumenci oczekują prostych, mobilnych bramek płatności, które pozwolą sfinalizować transakcję bezpośrednio z poziomu tabletu i innego, niewielkiego urządzenia. Teoretycznie mowa o zwiększeniu obrotów sklepu o około 40%, bo gdzieś tyle ruchu (akapit wyżej) generują m-urządzenia. Widzimy więc, że oczekiwania konsumentów mogą doprowadzić jedynie do progresywnego rozwoju platformy m-commerce.

Płatności, im więcej form, tym lepiej!

Decydując się na uruchomienie mobilnej platformy sprzedażowej warto w pierwszej kolejności zadbać o jak największą liczbę kanałów sprzedaży. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie dobry start i nakręcimy koniunkturę sprzedaży. Ci, którzy w początkowej fazie budowania sklepu o tym pamiętają, mogą być pewni sukcesu w przyszłości, bo zadowolony konsument to osoba, która powróci do nas w przyszłości. 

 

Zobacz również