• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czy systemy płatności internetowych mają wady?

Systemy płatności internetowych są dzisiaj w modzie. Pozwalają na błyskawiczne sfinalizowanie transakcji i nakręcają koniunkturę sprzedaży. Sklepy, które oferują największą liczbę kanałów płatności w istocie zarabiają najwięcej. Dając konsumentom możliwość dowolnej formy płatności budują w ich oczach zaufanie i "nakręcają" na przyszłość. Popatrzmy jednak na to zagadnienie z boku. Co w przypadku zwrotu towarów, marż dla operatorów szybkich płatności i innych, często nieprzyjaznych kwestii? Jeśli systemy płatności online mają wady, to pod jaką postacią występują?

Tak, te systemy mają wady

Systemy płatności internetowych mają wady zwłaszcza, jeśli piszemy o mobilnych platformach sprzedażowych. Wiele m-sklepów nie dba o formy płatności i bazuje tylko na standardowych bramkach, zamiast skupić się na responsywnych i dedykowanych. Konsumenci często narzekają na sytuację, gdy są przy finalizowaniu transakcji, lecz okienko płatności wyświetla się na smartfonie niepoprawnie. W związku z tym nie tylko klienci są niezadowoleni, ale sklepy zaczynają notować koszty, zamiast stale powiększać swoje zyski.

Kto odpowiada za wady systemów płatności internetowych?

W dużej mierze są to osoby zarządzające swoją platformą e-commerce i m-commerce w sposób niewłaściwy. Nie tak dawno czytaliśmy, jak konsument zażądał od m-sklepu zwrotu pieniędzy za zakupiony towar i problematyczne było jego rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ płatność odbywała się poprzez operatora, a ten nalicza sobie minimalną marżę za usługę. Nie dość, że sklep musiał oddać pieniądze, to pozostał niesmak związany z marżą. A chodziło tylko o to, że zamówiony towar nie był zgodny z opisem i co więcej - dotyczyło to aplikacji mobilnej, którą klient otrzymał na skrzynkę pocztową po godzinie od złożenia zamówienia. Sklep zwrócił klientowi pieniądze bezpośrednio na konto, a ponadto zapłacił prowizję operatorowi. Nigdy by do tego nie doszło, gdyby spersonalizowano system płatności, a za to odpowiada już właściciel platformy i niestety - może w minimalnym stopniu zaszkodzić operatorom.

Systemy płatności internetowych mają wady, ale te minusy tworzone są przez właścicieli platform, którzy w sposób nieumiejętny posługują się bramkami i kanałami płatności. Naszym zdaniem nie ma bezpieczniejszej formy transakcji i jesteśmy przekonani, że wkrótce systemy zostaną dopracowane tak, aby nawet w przypadku zwrotów nie było mowy o żadnych niedogodnościach.

A Wy? Co o tym sądzicie? Również uważacie, że nieumiejętne zarządzanie metodami płatności może splamić nieco opinię operatorów płatności online? Piszcie pod tematem!

 

Zobacz również