• Lata doświadczeń w biznesie
img

Jaki operator płatności online dla nowego sklepu?

Postanowiłeś rozpocząć karierę jako sprzedawca i w tym celu zamówiłeś u agencji wykonanie platformy e-commerce. Pierwszy krok masz już zatem za sobą, lecz do rozpoczęcia sprzedaży będziesz potrzebował też kanałów płatności, a największą ich liczbę oferują operatorzy szybkich płatności online. Dzisiaj pokrótce wytłumaczymy Ci, na czym polega współpraca z operatorem, jakie możesz mieć z tego korzyści i jak ona wpłynie na poziom Twojej sprzedaży.

Kim są operatorzy szybkich płatności online?

Są to firmy, które oferują błyskawiczne przelewy pieniędzy na konto. Zwykle współpracują z jak największą ilością banków i im więcej ich na liście, tym większa liczba kanałów płatności. Największym obecnie operatorem jest Dotpay, który oferuje ponad 140 kanałów płatności, w tym wszystkie banki spółdzielcze. Operator posiada swoją platformę i nie trzeba nawet zakładać u niego konta, aby móc dokonać płatności.

Jak sprawdzić, który sklep korzysta z usług operatorów? Jeśli widzimy platformę e-commerce, który pozwala nam wybrać metodę błyskawicznej płatności, to mamy do czynienia ze sklepem współpracującym z operatorem. Gdy podczas zakupów chcemy zapłacić za towar błyskawicznie i znajdujemy na liście kanałów nasz bank (np. PKO BP) to klikając na ikonkę iPKO (płatność internetowa dla klientów PKO BP) przenosimy się do okienka sprzedaży, gdzie wpisujemy kod z tokenu i finalizujemy płatność. Płacimy nie tylko za produkt, ale też marżę liczoną w groszach dla operatora z uwagi na fakt, że przelane przez nas pieniądze dotrą na rachunek odbiorcy w mgnieniu oka.

Jakiego operatora wybrać?

Porównując wiodących operatorów trudno nie dojść do wniosku, że stosują marże na takim samym poziomie. Warto więc skupić się na największych markach, aby mieć pewność bezpiecznych transakcji. Naszym zdaniem statystyki mówiące o ponad 30 000 sklepach współpracujących z Dotpay będą najlepszym bodźcem do rozpoczęcia współpracy z tą firmą. Również fakt posiadania aż 140 kanałów sprzedaży optują za krakowską marką. Decydując się na współpracę z operatorem możemy mieć pewność stałych zysków z maksymalnym nasileniem w trakcie trwania weekendów. Ponadto uważamy, że zaniechanie współpracy i bazowanie jedynie na przelewach tradycyjnych może ugasić ambicje sklepu jeszcze w zarodku. 

 

Zobacz również