• Lata doświadczeń w biznesie
img

Jak wykorzystać płatności cykliczne w e-biznesie?

Płatności cykliczne to specjalnie opracowana usługa, która polega na regularnym obciążaniu karty kupującego określoną wcześniej obustronnie kwotą, według odpowiedniego harmonogramu płatności. Klient chcący skorzystać z usługi musi jednorazowo wyrazić zgodę na taką formę rozliczania się, a następnie już nigdy nie będzie musiał pamiętać o dokonaniu opłaty ani poświęcać swojego cennego czasu na regulowanie swoich okresowych należności. Jest to więc idealne narzędzie do rozliczeń wszelkiego rodzaju stałych subskrypcji i abonamentów oraz usług odnawialnych w określonym terminie, jak np. ubezpieczenia naszego auta. Co jeszcze warto wiedzieć?

Jeśli jesteś e-przedsiębiorcą to powinieneś zwrócić uwagę na płatności cykliczne. Dlaczego? Jest to bardzo wygodna metoda na zapewnienie sobie regularnych wpływów z tytułu oferowanych usług. Na rozwiązanie warto zdecydować się wtedy, gdy oferujemy usługę, która wykupywana będzie regularnie, np. raz w tygodniu lub raz w miesiącu. Najczęściej mowa tutaj o różnego rodzaju prenumeraty cyfrowe, abonamenty w serwisach jak VOD czy Netflix czy comiesięczne rachunki za media. Taka metoda rozliczenia należności niesie obustronne korzyści zarówno dla usługobiorcy, jak i usługodawcy. Przede wszystkim ten pierwszy dostaje gwarancję, że usługa będzie zawsze realizowana terminowo, a on nie musi już pamiętać o uregulowaniu za nią odpowiedniej należności. Z kolei przedsiębiorca zyskuje klienta cennego, a więc takiego, który będzie regularnie korzystał z danej usługi, a płatność zawsze wpłynie na czas zasilając konto e-przedsiębiorstwa.

Pozbycie się uciążliwych obowiązków
Oferta płatności cyklicznych została opracowana specjalnie dla podmiotów, których działalność wymaga od klientów dokonywania opłat subskrypcyjnych. Serwisy płatności online, jak np. Dotpay, udostępniają odpowiednie narzędzia, które w łatwy sposób pozwalają na cykliczne obciążanie karty kupującego – oczywiście za wcześniejszą zgodą. Metoda ta umożliwia przekazanie w zleceniu płatności harmonogramu obciążeń w różnych cyklach, a więc zależnie od usługi w cyklu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym. Według ustalonego wcześniej przez klienta i usługodawcy harmonogramu realizowane będą cykliczne opłaty usługi zamówionej w serwisie danego przedsiębiorstwa. Jest to zatem rozwiązane skrojone właśnie pod działalność wszelkiego rodzaju branż, które prowadzą abonamentowe udostępnianie swoich usług. Dobrze obrazującym przykładem takiej działalności są dostawcy mediów, jak prąd i gaz, serwisy oferujące prenumeratę czasopism oraz firmy ubezpieczeniowe bądź telekomunikacyjne.

Jakie zyski dla sprzedawcy?
Uruchomienie płatności cyklicznych w przedsiębiorstwie działającym w sieci to doskonały pomysł, które pomoże w prowadzeniu biznesu. Pamiętajmy, że jest to jedna z najczęściej podejmowanych form płatności u e-przedsiębiorców. Nic dziwnego, w końcu mają one ogromną wartość dla usługodawców. Jaką? Otóż dzięki temu prostemu rozwiązaniu nie muszą oni liczyć na pamięć swoich klientów i martwić się płynnością finansową. Jest to bardzo ważne, ponieważ pamięć potrafi zawieść każdego, nawet najbardziej pilnego płatnika. Takie nieregularne dokonywanie wpłat za wykonane usługi abonamentowej, mogą negatywnie odbić się na funkcjonowaniu danego przedsiębiorstwa. Przez wykorzystanie płatności cyklicznych, e-przedsiębiorstwo otrzymuje korzyść w postaci regularnego i terminowego otrzymywania płatności za oferowaną przez siebie usługę oraz zyskuje wyższą konwersję, jak również lojalność klientów, którzy nie muszą martwić się terminami płatności.

 

Zobacz również