• Lata doświadczeń w biznesie
img

Poznaj zalety płatności cyklicznych

Płatności cykliczne to jeden z wielu kanałów płatności oferowanych przez Dotpay. Kiedy warto z nich skorzystać? Jakie zalety przynosi wdrożenie płatności cyklicznych w swojej firmie? Tego dowiesz się z naszego krótkiego poradnika.
Płatności cykliczne oferowane przez Dotpay mają bardzo prosty mechanizm działania. Wystarczy, że klient wyrazi zgodę na to, by w określonych odstępach czasu obciążać jego kartę ustaloną kwotą i już – pieniądze ściągane są wedle ustalonego z góry harmonogramu. Najczęściej stosowane są rozliczenia w cyklu miesięcznym, ale w zależności od specyfiki oferty można ustawić płatności cotygodniowe czy kwartalne – system jest w tej kwestii bardzo elastyczny. Wszystkie transakcje odbywają się automatycznie po wstępnym ustawieniu ich parametrów.

Kiedy warto wdrożyć w swojej firmie płatności cykliczne? To rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które proponują towary lub usługi w modelu abonamentu lub subskrypcji. Może to być na przykład miesięczna prenumerata gwarantująca dostęp do wszystkich treści w danym portalu internetowym albo abonament pozwalający na korzystanie z dostępu premium do filmów i seriali w serwisie VOD. W ten sam sposób klienci mogą opłacać np. regularną wysyłkę tematycznych newsletterów z ekskluzywnymi materiałami. Subskrypcja jest też coraz popularniejszym modelem sprzedaży nie tylko usług, ale i towarów. Poza klasyczna prenumeratą papierowej prasy można zamówić na przykład regularną wysyłkę kosmetyków, czy – co jeszcze nie dotarło do Polski – maszynek do golenia. Modne są też paczki niespodzianki, w których znamy tylko branżę, z jakiej pochodzi asortyment. We wszystkich tych przypadkach płatności cykliczne są idealną formą rozliczenia mająca liczne zalety zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta.

Korzystając z płatności cyklicznych klient ma gwarancję, że jego zamówienie zawsze będzie opłacone w terminie, co oznacza, że nie zdarzy się przerwanie dostępu do wykupionej usługi, na przykład ulubionych filmów czy seriali. A przy tym nie musi już sobie zaprzątać głowy koniecznością pamiętania o dokonaniu przelewu. Oczywiście korzystanie z płatności cyklicznych nie oznacza, że klient nie może zrezygnować z usługi – wówczas pobieranie opłaty jest przerywane.
Z punktu widzenia sprzedawcy wprowadzenie płatności cyklicznych do obsługi subskrypcji to najlepsza metoda na to, by mieć gwarancję terminowego wpływu wszystkich należności, dzięki czemu nie trzeba już inwestować w takie rozwiązania, jak przypominanie o płatności czy windykowanie zaległych opłat, a to znacząca oszczędność czasu i pieniędzy. Poza tym klienci, którzy mają komfort automatycznego opłacanie danej usługi rzadziej z niej rezygnują, niż ma to miejsce w przypadku osób, które muszą dokonywać płatności każdorazowo osobiście. A lojalny klient to większe zyski dla firmy. 

 

Zobacz również